Aku berbisik dari ruang hati, aku berlagu dari kotak jiwa, aku meriwayat dari lembar sejarah, aku berpesan dari corong insan, aku berkasih dari naluri, aku merintih dari hujung doa, aku bukan sesiapa, cuma seorang insan yg mohon dicinta pada landas bahagia dan setia...aku sekadar Wanita , sebahagian tulang rusuk Adam, Yg dekat di jiwa untuk dicinta dan dekat dihati untuk dikasihi ....

Tiada Hari Tanpa Air Mata

Kini
Tiada hari tanpa air mata
Sayu tatkala terlihat diri
Didada cermin
Terbias Seorang wanita
Jelas terpancar duka
Diwajahnya yg kian dimamah usia
Terkedu terpandang garis2 tua
Menjengah di balik halus garis wajah
Aku pasrah kini
Waktu kian berlalu
Tiada hari tanpa air mata
Tatkala ku renung wajah anak
Kabur merancana masa depan
Dalam deraian mutiara berkaca
Aku kecewa kerna di dua
Aku kecewa dikhianati cinta
Tiada hari tanpa air mata
Tatkala menadah doa
Memohon pd Tuhan
Keliru pada kehidupan
Tewas dalam perjuangan
Rebahku dlm sujud yg panjang...



Tiada ulasan: