Aku berbisik dari ruang hati, aku berlagu dari kotak jiwa, aku meriwayat dari lembar sejarah, aku berpesan dari corong insan, aku berkasih dari naluri, aku merintih dari hujung doa, aku bukan sesiapa, cuma seorang insan yg mohon dicinta pada landas bahagia dan setia...aku sekadar Wanita , sebahagian tulang rusuk Adam, Yg dekat di jiwa untuk dicinta dan dekat dihati untuk dikasihi ....

AIR MATA SEORANG WANITA...

 
 

  • YA ALLAH, mengapa wanita sering menangis? 
    JwbNya:
    Kerana wanita itu unik. AKU ciptakan ia sbg makhluk istimewa, AKU kuatkan bahunya utk menjaga anak2nya, AKU lembutkan hatinya utk memberi rasa aman, AKU kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia, AKU teguhkan peribadinya utk terus berjuang saat yg lain menyerah, AKU beri dia naluri utk mencintai anak2 dlm keadaan apapun, AKU kuatkan batinnya utk ttp menyayangi walau dikhianati oleh teman,walau disakiti oleh orang2 yang ia sayang. Wanita mahluk kuat, tapi jika satu saat dia menangis,itu kerana AKU beri dia air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru. 
    "WANITA..KAMU ISTIMEWA" 
     
     

    Tiada ulasan: